De eerste dagen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Isabelle Mom - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Isabelle Mom - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

12 September 2013 | Verenigde Staten, Boston

Lieve allemaal,

Hier zit ik dan in Boston ver weg van jullie allemaal maar ik kan je een ding vertellen: het is hier GEWELDIG! Wat een onwijze leuke stad is dit zeg! Voor Amerikaanse begrippen is de stad redelijk compact maar dat vind ik een beetje onzin want je bent alsnog een uur bezig om vanaf school in het centrum te komen. Toen ik eenmaal geland was in Boston kwam ik in contact met de andere Nederlandse studenten die ook met EF naar Boston gingen dus dat was al heel gauw onwijs gezellig. Het bijzondere is dat ik zelfs 2 mensen hier heb zitten die uit Noordwijk. JA JULLIE LEZEN HET GOED UIT NOORDWIJK!!!!!!! Hoe is het mogelijk.
Enfin toen ik aankwam stond er transfer klaar om ons naar het gastgezin te brengen. Het gastgezin is heel erg wennen maar dat zal vanzelf zijn oplossing wel vinden. De volgende dag moest ik naar school en ik kan je vertellen dat het gastgezin 2 uur van de school af ligt dus ik moet met de metro en de bus naar school. De eerste keer met het ov is hier een grote chaos. Alles rent maar door elkaar heen dus dat was ff lastig in het begin. Maar als je de lijnen eenmaal weet is het supermakkelijk. De school is zoo mooi. Het lijkt een beetje op de Harry Potter school maar dan toch iets anders. Iedereen is superaardig en iedereen wil je hier helpen als je een vraag hebt. Het meest leuke vind ik toch wel dat er studenten zitten van over de hele wereld. Iedereen maakt zo makkelijk contact met elkaar en dat is gewoon onwijs gaaf. Tussen de lessen door zit je gewoon buiten of binnen te chillen met mensen die daar ook toevallig zijn. Ook is mijn leraar een onwijs leuke vent. Hij is best grappig en maakt de lessen erg leuk. Ook wil hij met ons door Boston gaan lopen om ons de omgeving te laten zien omdat hij de stad onwijs goed kent. De eerste 2 dagen hadden we introductie in de stad en op Harvard Square. Ik vind het allemaal even leuk en geniet enorm. Op school hameren ze er op dat iedereen Engels praat. Het is natuurlijk erg easy om met alle Nederlanders lekker in je eigen taaltje te brabbelen maar dat is niet echt beleefd en ze zeggen ook dat je het leerproces daardoor kan vertragen en daar hebben ze wel gelijk in. Ik heb geen huiswerk want op deze school is het het meest belangrijk dat je aanwezig bent in de klas. Als je aanwezig bent komt alles goed zeggen ze. Ook zijn alle leraren onwijs leuk en gezellig.
En dan hebben we nog het alcoholverbod op de campus/school. Dat is absoluut verboden en als ze je pakken wordt er een brief naar huis gestuurd en moet je klusjes doen. Dat niet drinken is wel echt heel jammer want we willen gewoon met een heel stel naar de stand en even een drankje doen maar dat kan hier helaas niet. Iedereen moet zich legitimeren met een paspoort en mag maar 1 drankje p.p halen. Maar dat is even niet anders.
Verder zijn die Amerikanen helemaal gek. Ze denken dat ik model ben omdat ik zo lang ben. Hier is comfort erg belangrijk. Ze lopen allemaal op lelijke New Balance schoenen van het jaar 0 en zien er allemaal niet uit. Zolang het comfortabel is vinden ze het allemaal prima Ik weiger aan deze modetrend mee te doen hahaah!

Tot volgende week XXXX

  • 12 September 2013 - 07:13

    Gina:

    Hi
    Wat een enthousiast verhaal, zo te zien heb je het heel erg naar je zin!! Leuk hoor, hier was Boston net even in het nieuws, over een brandje op Logan airport...beetje dom!!
    Hier in het dorp gebeurd vrij weinig, beetje stil....
    Geniet van wat er gaat komen!!
    groet Gina Josje en Jur

  • 12 September 2013 - 09:07

    Caroline:

    Isabelle, Hi there, wat fijn dat je de eerste dagen al zoveel positieve ervaringen hebt op gedaan. Wat een lekkere temperatuur is het daar nu. Geniet er maar van want voor je het weet heb je je cowboylaarzen of uggs weer aan. Jre zit daar dadelijk midden in de Indian summer. Ook dat is een heel speciaal, met al die najaarskleuren.
    Je zult zekker opvallen met je lengte tussen al die wat anders gevormde Amerikanen :-)). Blijf jij maar lekker op je hakkies lopen veel eleganter.

  • 12 September 2013 - 09:52

    Marga De Boer:

    Hey lieve Isabelle,

    Fijn om te horen dat alles zo goed gaat. Dat Boston zo leuk is had Ger je al verteld.
    Je gaat je de komende maanden zeker niet vervelen. Ook gaaf dat er Noordwijkers bij zitten. Als ze ook nog eens gezellig en leuk zijn......
    Ik heb me ook aangemeld om te skypen, kijken we een keertje of het uit komt.
    Lijkt me wel even gezellig. Nou Bel hier ook alles goed en we spreken mekaar snel.
    Heel veel plezier lieverd en dikke knuffel van ons

    Ger en Marga

  • 12 September 2013 - 21:08

    Maud En Ben:

    Ha Isabelle,
    Ja, ja, Boston is inderdaad een heel leuke en relaxte stad, waar veel te zien en te doen is.
    Jammer voor je dat je geen alcohol mag gebruiken, maar wel beter zo toch!! Neem je een drankje als je weer terug bent, en in de tussentijd blijf je keihard studeren en genieten van Boston en Bostonians.
    Liefs Maud en Ben

  • 13 September 2013 - 16:35

    Een Gruwel Van Een Kind:

    Bellie!

    Top dat je het naar je zin heb daar! (zelfs zonder alcohol kan dat blijkbaar) wist niet dat je het in je had.
    Hoe is het gastgezin? Ben je al oppas van de maand geworden?
    We gaan binnen kort even facetimen.. wil toch wel het een en ander weten over Boston, if you know what i mean ^__^

    Spreek je snel.
    Groetjes de aller liefste, leukste, knapste, beste, gezelligste, (en nog meer ego strelende termen) neef die je hebt.

    P.s. Ik neem zometeen een lekker koud biertje.

  • 13 September 2013 - 22:34

    Elly Vd Assem:

    Hoi Isabelle,

    Wat onwijs leuk om via facebook dit te lezen. Heerlijk dat je het zo leuk hebt. Blijven genieten! Ook zonder alcohol. En nee, geen gympen hoor!,
    Groet Elly.

  • 16 September 2013 - 15:16

    Trix:

    Dag Isabelle,

    Wat een positieve start! Geniet van alles en iedereen om je heen. Hoop dat je je plekje in het gastgezin al een beetje gevonden hebt. En verleer je Nederlands niet! Lieve groeten, Trix

  • 19 September 2013 - 15:53

    Marja:

    Hoi Isabelle,
    Eindelijk zal ik ook even reageren. Je bent inmiddels al 10 dagen in Boston. (ik ben vanochtend thuis gekomen van mijn vakantie - vandaar). De eerste indruk ik vaak al heel belangrijk en die is goed, zo te lezen. Geniet van alles en doe je best. Tot de volgende keer. Groet Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Boston

...

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2014

Gelukkig nieuwjaar!!!!

02 December 2013

November

28 Oktober 2013

Week??

05 Oktober 2013

Week 3 & 4

22 September 2013

Week 2
Isabelle

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 7634

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 18 Mei 2014

Boston

Landen bezocht: